Hlavní strana | Novinky | Nástroje kvality | Poradenství | Certifikace | Nabídky práce | Diskuse | Kontakt | Reklama













Six Sigma - pokračování 1

Fáze definování - výběr projektu

Výběr projektu má tyto fáze:
1) Stanovení cílů, termínů a týmu
2) Přehled typů měření a jejich klíčových vlastností
3) Porozumění povaze a vlastnostem sbíraných a reportovaných dat
4) Úvahy nad chybami měření a jejich vlivem na úspěšnost projektu
5) Studium frekvence, s níž dochází k výskytu neshod
6) Pochopení způsobilosti, která určuje vznik defektů

Fáze analýzy

Fáze analýzy sestává z:
1) Pomocí specifických statistických metod a nástrojů izolovat klíčové části informací, které jsou důležité pro objasnění počtu neshodných výrobků
2) Praktické podnikatelské problémy jsou změněny na statistické problémy
3) Je to problém sporadický nebo chronický?

Fáze zlepšování

Fáze procesu zlepšování jsou:
1) Zaměřuje se na určení klíčových proměnných, které jsou příčinou problémů
2) Použitím metod DFSS se znovu navrhne nebo překonfiguruje proces tak, aby produkoval výrobky nebo služby na úrovni Six Sigma
3) Soustavným monitorováním procesu, kterým vzniká výrobek nebo služba, se zabezpečí, že se stejný problém znovu nevyskytne

Šest kroků k jakosti Six Sigma

1.krok: Definice VÝROBKU, který vyrábíte, nebo SLUŽBY, kterou poskytujete.
Cílem tohoto kroku je:
- definovat vaše produkty (výrobky, služby nebo informace, které poskytujete)
- určit jednotku(ky) měření množství vašich produktů

2.krok: Identifikace ZÁKAZNÍKŮ a zjištění jejich klíčových požadavků.
Cílem tohoto kroku je:
- identifikovat vaše zákazníky
- zjistit jejich klíčové požadavky

3. krok: Určení vašich POTŘEB k poskytování výrobků a služeb tak, aby uspokojovaly zákazníka
Cílem tohoto kroku je:
- zjistit, co potřebujete vy od vašich dodavatelů (vaše požadavky)
- najít možné zdroje vyhovující vašim požadavkům

4. krok: Definice POSTUPU, kterým vykonáváte vaši prácí (sestrojení mapy procesu)
Cílem tohoto kroku je:
- sestrojit mapu procesu výchozího stavu

5. krok: ZDOKONALENÍ postupu tak, aby produkoval méně vad a omezení zbytečných činností
Cílem tohoto kroku je:
- shromáždit potřebné údaje
- analyzovat příčiny významných vad
- zdokonalit mapu procesu

6. krok: NEUSTÁLÉ ZDOKONALOVÁNÍ měřením, analýzou a řízením zdokonaleného procesu
Cílem tohoto kroku je:
- měřit kvalitu a hledat možnosti ke zlepšení
- pokračovat dále a nezastavit se





Shlédnuto: 12604 x


  Příspěvky:

  Nový příspěvek:
 

  Autor: (max. 30 znaků)
 
    Zadejte příspěvek:
 
  Zde napiste číslem nula.