Strategické systémy kvalityKniha americkho autora Kennetha Imlera - koupili jste jen na ikvalita.cz. Pouhch 500 vtisk pro celou R a SR! Vyprodno! 7 zkladnch nstroj zlepovn kvality
Ostatn nstroje
SN EN ISO 9001Automobilový průmysl - Specifické požadavky zákazn
Automobilový průmysl - Specifické požadavky zákazníkůV automobilovém průmyslu si zejména přímí dodavatelé musí poradit i s takzvanými specifickými požadavky zákazníků, tedy automobilek. Bývá obvyklé, že již v rané projektové fázi se potenciální a pak i zvolení dodavatelé musí seznámit s tím, co zákazníci chtějí. Co chtějí?Automobilky toho obvykle nechtějí málo. Již v první fázi se setkáváme s tzv. RFQ (Request for a quotation), kde jsou základní požadavky – produkt, plánované množství, informace o o dodávkách zákazníkům, požadavky na kvalitu (PPM, ukazatele kvality záruk),… toto zdaleka není v¹e. Dodavatel musí počítat s dal¹ími aktivitami jako je vzorování dílů před uvolněním do série, řada měření, testů, schválení balicího předpisu, vkládání dokumentace na zákaznické portály, montážní zkou¹ky u zákazníků,… Nejen z hlediska kvality je toho nemálo. A aby toho bylo je¹tě více, je tu i IATF. IATF - International Oversight Automotive BureauIATF je zkratkou International Oversight Automotive Bureau. Prostě IATF. Jde o zástupce automobilek a jejich asociací s cílem poskytování vysoce kvalitních výrobků zákazníkům po celém světě. Jedním z cílů je i standardizace požadavků, která obecně vyús»uje v požadavky normy ISO TS 16949. Tato norma nově již není normou ISO (proto ji nelze koupit jako ISO), ale jde o normu IATF 16949. Na oficiálních stránkách IATF jsou i upřesòující požadavky automobilek. Například požadavek na FMEA. Ten umožòuje například u jedné aliance Renault-Nissan dvojí přístup. Renault umožòuje používat metodiku svého dodavatele, Nissan ale vyžaduje metodiku AIAG. Požadavky automobilek simůžete nastudovat zde. Shldnuto: 6230 x
O kvalit
Zsady efektivnch systm managementu kvality
Odkazy |