![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Strategické systémy kvality![]() Kniha amerického autora Kennetha Imlera - koupili jste jen na ikvalita.cz. Pouhých 500 výtisků pro celou ČR a SR! Vyprodáno! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 základních nástrojů zlepšování kvality![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Ostatní nástroje![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ČSN EN ISO 9001![]() 5. Systémový přístup k managementu
V normě ČSN EN ISO 9000:2000 je definováno osm zásad efektivních systémů managementu kvality. Tyto zásady jsou rovněž základem koncepce, která je postavena na bázi EFQM Modelu Excelence. Všech osm zásad je základem pro funkční systém kvality a jednotlivé zásady si rozebereme níže. A nyní k jednotlivý zásadám (principům). 5. Systémový přístup k managementuIdentifikování, porozumění a řízení vzájemně souvisejících procesů jako systému přispívá k efektivnosti a účinnosti organizace při dosahování jejích cílů. V každé organizaci probíhají různé procesy, kterými může být výroba konkrétních výrobků, jejich prodej, servis, řešení reklamací, návrh a vývoj těchto výrobků, poskytování specifických služeb, atd. Zde je důležité si uvědomit, že je potřeba začít s identifikací procesů, které vedou k dosažení cílů. Tyto procesy by měly být navrženy tak, aby plánovaných cílů bylo dosaženo tím nejefektivnějším způsobem. Jednotlivé procesy na první pohled si vypadají samostatně, ale je nutné si uvědomit, že na sebe hodně působí svými vstupy a výstupy. Tyto procesy musíme chápat jako celek a chápat i jejich působení nejen na výsledky jednotlivých procesů, ale i na výsledky organizace jako celku. Tedy vyhodnocování procesů je možné samozřejmě provádět zvlášť pro jednotlivé procesy, ale je důležité je vyhodnocovat i jako celek. Shlédnuto: 9742 x
Autor: Anonym Datum: 2017-05-03 08:30:15 ISO bylo novelizováno (ISO 9001:2016)   Nový příspěvek:   O kvalitě![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Zásady efektivních systémů managementu kvality![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Odkazy![]() |