![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Strategické systémy kvality![]() Kniha americkho autora Kennetha Imlera - koupili jste jen na ikvalita.cz. Pouhch 500 vtisk pro celou R a SR! Vyprodno! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 zkladnch nstroj zlepovn kvality![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Ostatn nstroje![]()
![]() ![]() ![]() ![]() SN EN ISO 9001![]() HERCA - Human Error Root Cause Analysis
Jedenní z nových nástrojů dal¹ího zlep¹ování se týká lidských zdrojů. Pochází z dílny FCA, tedy Fiat-Chrysler Automobile. Je pro něj používána zkratka HERCA, což v angličtině znamená Human Error Root Cause Analysis. Česky to znamená něco jako Analýza kořenové příčiny selhání lidského faktoru. Excelový soubor najdete zde. Je v angličtině, ale i tak mnohým roz¹íří pohled na problematiku lidského faktoru a současně ti, kteří spolupracují s FCA, se s tímto nástrojem dříve či později setkají. Lidský faktor není kořenovou příčinouJe pěkné, že se automobilky zabývají lidským faktorem a jeho selháním, snaží se o prevenci. Na druhou stranu automobilky mnohdy říkají, že neakceptují lidský faktor jako kořenovou příčinu. To je proto, protože systém umožnil udělat člověku chybu. Je tedy potřeba hledat chybu v systému (či procesu). Snažte se opravdu vyvarovat toho, že definujete jako kořenovou příčinu selhání člověka. Shldnuto: 6282 x
O kvalit![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Zsady efektivnch systm managementu kvality![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Odkazy![]() |