![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Strategické systémy kvality![]() Kniha amerického autora Kennetha Imlera - koupili jste jen na ikvalita.cz. Pouhých 500 výtisků pro celou ČR a SR! Vyprodáno! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 základních nástrojů zlepšování kvality![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Ostatní nástroje![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ČSN EN ISO 9001![]() HERCA - Human Error Root Cause Analysis
Jedenní z nových nástrojů dalšího zlepšování se týká lidských zdrojů. Pochází z dílny FCA, tedy Fiat-Chrysler Automobile. Je pro něj používána zkratka HERCA, což v angličtině znamená Human Error Root Cause Analysis. Česky to znamená něco jako Analýza kořenové příčiny selhání lidského faktoru. Excelový soubor najdete zde. Je v angličtině, ale i tak mnohým rozšíří pohled na problematiku lidského faktoru a současně ti, kteří spolupracují s FCA, se s tímto nástrojem dříve či později setkají. Lidský faktor není kořenovou příčinouJe pěkné, že se automobilky zabývají lidským faktorem a jeho selháním, snaží se o prevenci. Na druhou stranu automobilky mnohdy říkají, že neakceptují lidský faktor jako kořenovou příčinu. To je proto, protože systém umožnil udělat člověku chybu. Je tedy potřeba hledat chybu v systému (či procesu). Snažte se opravdu vyvarovat toho, že definujete jako kořenovou příčinu selhání člověka. Shlédnuto: 3896 x
O kvalitě![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Zásady efektivních systémů managementu kvality![]()
![]() ![]() ![]() ![]() Odkazy![]() |